UHR-MNTs rapporter og høringsinnspill

UHR-MNT bidrar med en rekke høringsinnspill, utredninger og rapporter. Under vises et utvalg av de viktigste innspillene. 

Se også mer informasjon om de nasjonale retningslinjene på egen side.

Utredninger og rapporter fra UHR-MNT
NAVN ÅRSTALL
Rapport: Dobbeltkompetanse; yrkesfaglig og forskningsbasert. Overgang mellom teknisk fagskoleutdanning og bachelor i ingeniørfag (PDF, 31 MB) 2021
Rapport om evaluering av R2 krav (PDF, 9 MB) 2021
IKT-sikkerhet i utdanningene. Nasjonal arbeidsgruppe for styrking av undervisning i IKT-sikkerhet (uit.no) 2021
IKT-sikkerhet i utdanningene: Anbefalinger fra arbeidsgruppen (PDF, 770 kB) 2021
UHR-MNTs innspill til høring om arbeidslivsrelevansmeldingen 2019
MNT konferansen 2019- Constructive Alignment. Artikkelsamling (ntnu.no) 2019
Evaluation of Implementation of New Framework Regulations for Engineering Education in Norway. Proceedings of 45th SEFI Conference, 18-21 September 2017, Azores, Portugal, page 878 (sefi.be) 2017
MNT-konferansen 2017-Transformative Education. Artikkelsamling (ntnu.no) 2017
Utdanningskvalitet i teknologi og realfag – en vitenskapelig tilnærming til undervisning og læring - Utvalg av artikler fra MNT konferansen 2015 i Uniped vol 4 2015 (idunn.no) 2015
Teknologi og realfag – Bærebjelker i kunnskapssamfunnet, Kvalitet og relevans. Rapport om NRTs og NFmRs felles arbeid (PDF, 4 MB) 2015
Innpassing av teknisk fagskoleutdanning i ingeniørutdanning - Forslag til innpassing etter ny rammeplan for ingeniørutdanning (PDF, 2 MB) 2013
Teknologi og realfag – Bærebjelker i kunnskapssamfunnet, Kvalitet og relevans. Rapport om NRTs og NFmRs felles arbeid (PDF, 4 MB) 2015

Kontaktpersoner

Anne Karine Nymoen
Seniorrådgiver
E-post
Mobil 90 09 98 01