UHR-MNTs rapporter og høringsinnspillUHR-MNT bidrar med en rekke høringsinnspill, utredninger og rapporter. Under vises et utvalg av de viktigste innspillene. Se også mer informasjon om de nasjonale retningslinjene på egen side. Publisert 10.03.2018 10.36 Sist endret 23.09.2024 08.41 Utredninger og rapporter fra UHR-MNT NAVN ÅRSTALL Rapport: Dobbeltkompetanse; yrkesfaglig og forskningsbasert. Overgang mellom teknisk fagskoleutdanning og bachelor i ingeniørfag (PDF, 31 MB) 2021 Rapport om evaluering av R2 krav (PDF, 9 MB) 2021 IKT-sikkerhet i utdanningene. Nasjonal arbeidsgruppe for styrking av undervisning i IKT-sikkerhet (uit.no) 2021 IKT-sikkerhet i utdanningene: Anbefalinger fra arbeidsgruppen (PDF, 770 kB) 2021 UHR-MNTs innspill til høring om arbeidslivsrelevansmeldingen 2019 MNT konferansen 2019- Constructive Alignment. Artikkelsamling (ntnu.no) 2019 Evaluation of Implementation of New Framework Regulations for Engineering Education in Norway. Proceedings of 45th SEFI Conference, 18-21 September 2017, Azores, Portugal, page 878 (sefi.be) 2017 MNT-konferansen 2017-Transformative Education. Artikkelsamling (ntnu.no) 2017 Utdanningskvalitet i teknologi og realfag – en vitenskapelig tilnærming til undervisning og læring - Utvalg av artikler fra MNT konferansen 2015 i Uniped vol 4 2015 (idunn.no) 2015 Teknologi og realfag – Bærebjelker i kunnskapssamfunnet, Kvalitet og relevans. Rapport om NRTs og NFmRs felles arbeid (PDF, 4 MB) 2015 Innpassing av teknisk fagskoleutdanning i ingeniørutdanning - Forslag til innpassing etter ny rammeplan for ingeniørutdanning (PDF, 2 MB) 2013 Teknologi og realfag – Bærebjelker i kunnskapssamfunnet, Kvalitet og relevans. Rapport om NRTs og NFmRs felles arbeid (PDF, 4 MB) 2015