10.25–10.30 Velkommen til sesjonen/Karin 10.30–10.55 Kommentar til profesjonsmeldingen. Profesjonsmeldingen sett i lys av rapporten «Barnehagelærerrollen i et profesjons-perspektiv» Professor Kjetil Børhaug UiB 10.55–11.40 Eksempler fra barnehage-lærerutdanningene 10.55–11.10 Profesjonsuke og profesjonssamtale UiS Vigdis Eidsvåg og Kjersti Lønning Velde 11.10–11.25 Simulering som profesjonsretting i lærerutdanningene. Et BLU/GLU samarbeidsprosjekt Torhild Lillemark Høydalsvik Høgskulen i Volda, Merete E. Lunde og Beate Lund HIØ 11.25–11.40 Litterær leikverden som metode i barnehagelærer-utdanninga USN Åse Lund Anne Line Bjerknes | 10.25–10.30 Velkommen til sesjonen/ Lin 10.30–10.45 Helhetlig seksualundervisning i lærerutdanning NTNU Espen Hoff Stine H. Bang Svendsen 10.50–11.05 VR, utviklingssamtaler og profesjonsdanning HINN Ingeborg Amundrud Dorthe Hagen 11.10–11.25 Praksisbaserte masteroppgaver – et trepartssamarbeid OsloMet Tuva Bjørkvold 11.25–11.40 Hva skjer når førsteårsstudenter får ansvar for å undervise førsteklassinger etter bare tre uker? UiS Hanne Egenæs Staurseth Ingri Jølbo | 10.25 Velkommen til sesjonen/Helene 10.25–10.40 Undervisning i kontroversielle tema Marie von der Lippe (UiB) 10.40–10.55 Profesjonsrelevans i lektorutdanning i kroppsøving og idrettsfag Arne Sørensen (NORD) 10.55–11.10 Analyse av fremtidens lektorrolle for å gjøre pedagogikk-emnet mer profesjonsrelevant UiT Merete Saus 11.10–11.25 Kontaktlærerrollen – brobygging mellom campus og praksisskole NTNU Kristina Karlgård Juliette Boks-Vlemmix 11.25–11.40 Bruk av video i lærerutdanning: En praksisbasert lærerutdanningsdidaktikk UiO Inga Staal Jenset Katrine Nesje | Kl.10.25–10.30 Velkommen til sesjonen/ Laila 10.30–10.45 Demokratiske forskningspraksiser for mer demokratisk praksisopplæring? Aksjonsforskning med praksistriaden i NIHs LUPE Regine Haraldsen (NIH) 10.50–11.05 Profesjonsfelleskap – samarbeid om verksteder i lokale praksisskoler- LUPE USN Morteza Amari 11.10–11.25 KI i profesjons-perspektiv: muligheter og utfordringer i bildeskapende læringsprosesser -LUPE TKD OsloMet Kari Saasen Strand 11.25–11.40 Refleksjon i erfaringsbasert læring, med forankring i yrkespedagogikk og yrkesdidaktikk - PPU-Y LUI OsloMet Petter Gulbrandsen Marie Syverstad |